الخميس، ١٢ يوليو ٢٠٠٧

آه ثــــــم آه

آه ثـــم آه من دنيا مليئة بالتخبطات تبتسم لنا وتأخذنا بين أحضانها ونخدع نحن بهذه الابتسامة الصفراء فرحين بما نحن فيه نقول ها هي ابتسمت لنا ولكننا خدعنا فهو حضن ظاهرة من الحرير وباطنه من الشوك , نخدع فيها بعدما نسلم لها انفسنا فنعرف حقيقتها ولكننا لا نتعلم ونفعلها المرات والمرات ولكن هل من معتبر؟؟من منا فهمها ؟ من منا اعد لها العدة كي لا تنطلي عليه خديعتها مرة ثانية ماذا ستفعلين في المرة القادمة أيتها الغرور أرجوكي ترفقي بنا والله ما أضعفنا لا نريد منكي شيئا أتركينا وشأننا انما هي سنون قليلة وسنترك لكي كل شيء , أيقنا أخيرا أنكي لست لنا ولسنا لكي انتي بمثابة امراءة مغرورة ولكنها في ذات الوقت بلا كرامة وعزة نفس , إن تركناها جاءت إلينا راغمة وإن ذهبنا إليها أخذتها العزة وابتعدت عنا قبحا لكي يامن لا تساوين جناح بعوضه , ما الذي تخبئيه لنا في جعبتك وستصفعيننا به المرة القادمة وترانا هل تعلمنا أم سنخدع مرة ثانية في هذا الحضن الكاذب ؟؟؟


9 تــعــلــيــقــك:

3abdo me7tas يقول...

هى فعلا كده انا ياما شوفنا منها وبرضه مش بنحرم
بس هنعمل ايه هى كده ومكتوب لنا كده
فيه سؤال عايز أسأله ليكي بس مش إجابته إسمك وبس لا إجابته كيرة أوى وعايز أعرفها بجد
إنتى مين ؟

روح يقول...

انا بنت عادية جديدة هنا في العالم بتاعكوا وبحاول اتعلم منكم لا اعرفكم ولا تعرفوني وان شاء الله تقبلوني اخت ليكم ومنتظرة نصايحكم ليا

3abdo me7tas يقول...

بس ده مش العالم بتاعى
بس برضه انا حاسس انك مش بنت عادية انا حاسس انك حاجه كبيرة اوى بجد

3abdo me7tas يقول...

متأسف فى التعبير عن إحساسي
بس بجد فيه حاجه غربه انا مش عارف إيه هى

روح يقول...

لا والله انا إنسانة عادية مذنبة مقصرة يعني أقل مما تتخيل الله المستعان لاتنساني من صالح دعائك

3abdo me7tas يقول...

أكيد مش هنساكى فى الدعاء لأنى بدعى لكا المسلمين أجمعين وانتى أكيد واحده منهم
متزعليش منى من السؤال بس فيه حاجه غريبة

روح يقول...

طيب ممكن اعرف اية الحاجة الغريبة دي ؟؟؟

3abdo me7tas يقول...

سيبك سيبك متحطيش فى دماغك خلاص

روح يقول...

مفيش مشاكل بس النظرية كنت عايزة ولا خلاص سيبني ومهحطش في دماغي علي رايك

© روح وريحان - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart