الثلاثاء، ١٠ يوليو ٢٠٠٧

أشــعــر بــالــهــذيــان

اشعر بالهذيان
اشعر وكأني ورقة شجرة تترنح بين الأغصان
عيوني كالعادة ممتلئة بالدموع والأحزان
يداي تشتاق للمسة صدق وأمان
قلبي يحتاج لعاصفة من الحنو والحنان
ولكني لا املك إلا هروب من الأوهام إلى النسيان
عالمي صغير مثل الكوخ وسط الأفنان
أعيش بداخلة وحيدة أخاف أن اخرج منه
فيصفعني عالم التوهان
ولكني انتظره ليأخذني من يدي كطفلة منقادة
ليس لها رفقاء ولا خلان
يأخذني مني ومن كل شي حولي
ينسيني ألمي ينسيني إحساس الوحدة والسرحان
هل سيأتي من يلتقط دمعاتي المختنقة
وسط عيون لاتعرف إلا الجرح والنسيان
أريد أن القي شكواي علي كتفيك
ما عدت أطيق حملها فهي بمثابة الجبل بل جبلان
ابحث عن لحظة صدق تغمرني تنتزعني
من نفسي من روحي من جو بردان
ينتظر غطاء الحب والدفء والشوق والامان
ما اغلي نظرة إخلاص تحتويني تتغلغل إلى أعماق أعماقي
ترفعني إلى سماء العشق تخطفني من كوكبي الحيران
ولازلت أشعر بالهذيان

16 تــعــلــيــقــك:

الطائر الحزين يقول...

السلام عليكم

هونى عليك ليس كل ما نرجو أفضل مما نحن فيه
هونى عليك فما نحياه افضل كثيرا ممما نتمناة

هونى عليك معرفة الله بحالنا و توكلنا علية كفيل بأن يرزقنا ما هو مناسب لنا

تحياتى

روح يقول...

الحمد لله علي نعمة الاسلام وكفا بها نعمة مشكور علي مرورك الكريم حضرتك اول شخص يكتبلي كومنت ولو سمحت انا جديدة هنا ومحتاجة مساعدة ومافي احد يساعدني عايزة اسال علي اشياء كثيرة بورك فيك

رينـــــــــــا يقول...

احم احم
السلام عليكم
ايه الابداع دا
مش عيب تطلبى مساعده وانا صاحبتك ;)
يابنتى انا هظبطلك الدنيا متقلقيش

بس ايه الابداع دا كله يا هانم :P
لا بجد كبدايه جميله تسلم ايدك

3abdo me7tas يقول...

انا اول مرة أدخل المدونة وشكلى هخشها علطول باذن الله
كلامك جميل جدا بجد انا مش عارف ارد اقول ايه بس اللى اقدر اقوله ان ربنا يوفقك يا رب
أما بالنسبة للمساعده لو انتى عايزة اى حاجه انا موجود بجد

روح يقول...

ربنا يعزك يا اخ محمد علي التشجيع دة بورك فيك ومعلش سؤال لو حبيت اضيف البوست بتاعك كلينك او رابط عندي اضيفة ازاي؟

3abdo me7tas يقول...

ده مشوار بسيط هبقى اشرحه ليكي وااضيفه عندك هنا عشان تقريه

روح يقول...

ربنا يعزك اخي ومشكور علي مرورك بورك فيك

روح يقول...

مشكورة يارينا علي مرورك وتعليقك اللي اسعدني بورك فيكي

غير معرف يقول...

سلام يا صديقتي ..انا بجد مبسوطه انك بتكتبي و فخوره بالي كتبتيه..ماشاء الله عنك و يلا بقا دايما هيك اتحفينا بالكلام الجميل و تمنياتي ليكي بالتوفيق الدائم.

روح يقول...

deeni
وعليك السلام يا هلا والف هلا بيكي يا ديني نورتيني وسعيدة بتعليقك ياغالية مشكوووووووورة

خالد مصطفي يقول...

كلام صادق فعلا نابع من القلب شكرا اختى روح على هذه الخاطره الت خطت ببراع الاحساس الصادق وأسأل الله لكى ان يصلح جميع احوالك وان يوفقك لما يحب ويرضى اللهم امين
مع تحيتى

روح يقول...

خالد مصطفي

السلام عليكم
اشكرك اخ خالد علي المرورك
والتعليق الجميل دة
بورك فيك
تحياتي

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الله يبارك فيكى ويهديكى ويزيدك مما أنت فيه ويوفقك لما فيه الخير ,سعدت جدا عندما دخلت مدونتك بارك الله فيكى

روح يقول...

السلام عليكم
غير معروف
انا اللي اسعدني مرورك
وتعليقك وكمان علي البوست
دة بالذات
واتمني ان زيارتك تدوم
وفي انتظار تعليقاتك
وارآئك علي بقية البوستات
تحياتي

كلبوشستان يقول...

جميل اوي احساسك وطريقه صياغتك وتصويرك لكل حاله بتشعري بيها

ربنا يوفقك بالفعل بدايتك كانت جامده اوي ما شاء الله والف مبروك على مرور السنه وكل سنة ومدونتك طيبه وانتي بخير

تحياتي

عمرو وجيه يقول...

السلام عليكم ورحمة الله




احساس عالى فى القصيدة لانها صادقة



هون الله عليك حزنك و ابعدك عن طريق التوهان

© روح وريحان - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart