السبت، ٢٥ أغسطس ٢٠٠٧

أنـــــتــــظـــرك

إشتقت إليك , إشتقت لكل لحظة عشتها معك
إشتقت لأجمل ليالي سهرتها لأجلك
إشتقت لمطلع فجر لطالما انتظرته تحت ضؤ القمر الخافت
هدؤ وسكينه وليالي هادئه
أنا الان في انتظارك كي أجدد معك أجمل أيام عمري التي عشتها
أخاف أن تزورنا هذه المره ولا أكن في شرف استقبالك
أرجوا من الله أن يمن علي لأحظي بهذه اللحظات
التي أجدد فيها معك أجمل ذكريات حياتي
لاأريد أن ابدد دقيقة واحده في وجودك
احبك حبا جما أريد أن أكرمك هذه المرة بكل ما أملك من همه
أريد أن ترحل وأنت راض عني
رمضان انتظرك من الان وكلي فرحة وشوق للقاءك
متي ستأتي كي ارتمي بين أحضان لياليك الروحانيه
وأروي ظمأي من الطاعات
اللهم بارك لنا في شعبان وبلغنا رمضان

19 تــعــلــيــقــك:

عصفور المدينة يقول...

نخن جميعا في انتظاره ونقول اللهم بلغنا
ولكن يا ترى أنحسن أم نسيء
وأقول اللهم بلغنا واعنا وتقبل منا

روح يقول...

عصفور المدينة
اللهم اميــــــــن
ربنا يبلغنا جميعا رمضان
ويجعلنا من صوامينه وقوامينه بحق
بجد فرحانه اوي يا استازنا ان تعليقك اول تعليق ارجوك
لاتنساني من صالح دعائك
وفي انتظار نصايحك
تقبل فائق تحياتي

غير معرف يقول...

أما اشتغالة!!!!!انا اول ما قريت كنت متحفز جدا وقولت هنشتبك بقي

بس طلعت تدوينة جميلة جدا جدا

والله يا روح لم اعرف قيمة الدعاء اللهم بلغنا رمضان مثلما عرفته هذا العام

نعمة الصحة لابد ان تستغل لارضاء الله عز وجل ورمضان من اكبر الفرص التي وهبنا الله اياها

وكنت انا واصحابي من شوية بنخطط للاعتكاف من دلوقتي

ربنا يهدينا جميعا ويثبتنا

بيدو يقول...

روح
كالعادة لا بد ان اصفق لكلماتك الرائعة وهذه ليست مجاملة فاحساسك بالكلمات يصل الينا
جزاكي الله خيرا وبلغنا الله واياكي رمضان ولا تنسيني يا أختى من صالح دعائك

الطائر الحزين يقول...

اللهم بلغنا رمضان وانت راض عنا واعنا على ذكرك

ممكن تعليق على الخطأ استاذنا وليس استازنا

تعالوا نروح لرمضان بدرى
وعجلت اليك ربى لترضى

دعواتك الله يكرمك

ta5areef يقول...

يا شيخة ربنا يديكي ويدينا طولة العمر ونستمتع بايام وليالي الشهر المبارك

انا استغربت اول المقال افتكرته كلام رومانسي وبتاع وانا مش متعود منك على كده بس واحدة واحدة فهمت اصل انا فهمى على ادى

روح يقول...

مصراوي اوي

شوفت بقي الاشتغالة الجامدة دي
اهو من دة علي طول
وتعمدت ما احطش صورة
بس ياريت تكون التدوينة
عجبتك بجد وفي انتظار
بوستك اللي مش راضي ينزل دة
اه صحيح انا ظبطت المدونة
وضفت لها شوية حاجات
كدة تمام؟

روح يقول...

اخ بيدو

يعني البوست عجبك بجد
بقول لحضرتك اية والله هتقبل منك
لو نزلت بوست وقولتلي اية العك
اللي منزلاه دة يا روح مفيش مشاكل

اتمني يكون عجبك بجد
مشكلتي اني مش باخد وقت في الكتابة
عشان كدة بحس ان كلامكم كتير عليا
وعموما بورك فيك
بس اجمل شيء ما اكتبش الا لما حضرتك
والاخ مصراوي تضغطوا عليا بالامر فعلا

روح يقول...

الطائر الحزين

بفرح اوي لما الاقيك
لسة فاكر مدونتي وكمان بتدخلها
ربنا يعزك يارب علي زيارتك
ومشكور علي تصحيح الخطأ يا أستاذنا
وارجوك ما تنسانيش انا وكل اللي
علقوا علي البوست من الدعاء
تقبل فائق تحيتي

روح يقول...

تخارف دكتور

اهلا وسهلا بحضرتك يا دكتور
نورت المدونة ومعلش علي الاشتغالة
بس علي فكرة انا اول بوست نزلته
كان رومانسي وحزين كمان
ياريت تدخل تقراه
" أشعر بالهذيان"
ومشكور علي المرور والتعليق
تقبل فائق تحيتي

فاروتا المصرى يقول...

ندعوا جميعا اللهم بلغنا رمضان
ونصومه ونقيمه وكلنا اخوان
وربنا يفك اسر اخواننا اللى فى الليمان
ونقول بكرة يارب انتقم من السجان
اللى سجن حبايبنا علشان عايزين مصر امان


بوست رائع وربتا يبلغنا رمضان
فاروتا المصرى شاعر الاخوان

بيدو يقول...

يا سلام يا روح
بس اجمل شيء ما اكتبش الا لما حضرتك
والاخ مصراوي تضغطوا عليا بالامر فعلا
بتحسسيني انى بكلم أنيس منصور
براحة شوية احنا بس بنجاملك ههههه
لا بجد حضرتك كتاباتك مميزة ومبتخدش وقت لأنها صادقة وخارجة من القلب وبتوصل المعنى وجزيتي خيرا ان شاء الله

mohand يقول...

السلام عليكم

انا فاكر اني علقت هنا اول امبارح
ايه اللي حصل ؟

عموما حصل خير وربنا يبلغنا رمضان ان شاء الله

روح يقول...

فاروتا المصري

والله يا اخ فاروتا مش عارفين هنروح لفين كمان...
بهدلوها وعايزين يمركزوها وكمان جابوا الامريكان...
ايه العمل يلة ملناش غير الغفور الرحمن...
شايف ومطلع وعالم باللي بيحصل واللي كان...
تحياتي ليك يا شاعر الاخوان يا فنان

روح يقول...

بيدو

والله الواحد مش عارف من غيركم
تشجيعكم كان زماني قفلت المدونة وقولت مغلق من زمان
ربنا يعزك يا اخ عبد الرحمن علي كلامك الجميل ومتابعتك ونصايحك الدايمة
تقبل تحياتي

روح يقول...

mohand

لا سلامتك يا اخ مهند تلاقيك
كنت في مدونة حد من الجيران
ولا حاجة عموما كتر خيرك
انك بتدخل مدونتي اصلا
ربنا يعزك علي مرورك وتعليقك
تحياتي

رينـــــــــــا يقول...

السلاااااام عليكم
روح ازيك وحشتينى يابنتى جدا
سيبتلك اوف لاين بميلى الجديد وسيتك مش ضفتينى
المهم يارب تكونى بخير
ادعييييييييييييلى
بس ايه الفن دا ;)
ماشاء الله انا كنت هتخانق بس لحقتى نفسك على فكرة
كل سنه وانتى طيبه يا قمر
ورمضان مقبول ان شاء الله

روح يقول...

لاينا

وحشتيني جداانا مش عرفة
ادخل مدونتك
وهفتح الميل واضيفك ياغاليه
خلي بالك من نفسك ياقمر

غير معرف يقول...

انا تانى ..:)
انا فهمت من اول كلمة انك بتتكلمى عن رمضان
كل سنة وانتى طيبة ورمضان كريم
يارب تعتق رقابنا من النار ويبلغنا ربنا ليلة القدر
امين

© روح وريحان - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart